Tóth Gabi napjaink egyik legmegosztóbb hazai személyisége. Rengeteg kritikát kap, ennek ellenére kifejezetten sokan szeretik is őt, illetve mindazt, amit csinál.
Gabi életútját – finoman szólva – sok ellentmondás övezi. Elég például annyit megemlítenünk, hogy amíg a 2005-ös berobbanásakor a Fekete virág című albumán egyfajta „lázadó punk” karaktert próbált megformálni, ma már – elmondása szerint – a népzene és a vallás világa jelenti számára a békét.
Az énekesnő rendszeres stílusváltásai miatt elmondhatatlanul sok kritikát kapott már az évek során, és bár sokan teljesen értetlenül állnak az ilyen húzások előtt, tagadhatatlan, hogy Gabit mindenki ismeri, mindenkinek van róla véleménye, tehát senki számára sem közömbös, ami egy előadó karrierjében talán a legfontosabb dolognak számít.
De vajon találkoztunk már ehhez hasonló történettel a nagy világban? Nos, erre a kérdésre most megkaptuk a választ.
A ugyanis Gabit – az eddigi életútjából kiindulva – egy igazán érdekes új becenévvel látta el. Egyik legújabb írásukban „a Kárpátok Madonnájaként” emlegetik őt, mivel a viselkedése sokak számára hasonlóan polgárpukkasztó és olykor értetlenkedést keltő lehet, mint a 80-as 90-es években fénykorát élő amerikai legendáé.
A világsztár ugyanis – akárcsak Gabi – kis túlzással minden lépésével el tudott kápráztatni valakit, ám mindemellett a legvérmesebb kritikákból is kijutott neki bőven. Az élet mindenesetre őt igazolta, 63 éves korában még mindig igazi ikonként tekintenek rá, de vajon így lesz ez Gabival is?
Ami minden esetre szemet szúróan eltérő a két előadó karrierjében – a világsztárságon kívül –, hogy amíg Madonnát korábban már háromszor is kiközösítette az egyház, addig a magyar énekesnő folyamatosan hirdeti a hit fontosságát, a Nemzetközi Eucharisztikus Kongresszuson pedig a pápa előtt is énekelhetett.